söndag 6 februari 2011

Valplådan nästan klar


Ja så var det att man skall bygga valplåda. Jag har tittat på nätet och hört av olika uppfödare hur det skall vara. Det är lite olika men jag har köpt en pallkrage och tänkte bygga utifrån det. Var och köpte galon i fint ljuslila som jag ev kan använda och klä lådan men. Skall nog ha en svart tunn gummimatta i botten som jag har. Tänkt att klä bakskuffen i jaktbilen med. Den kan man ju använda här med.

Var hos Soyas och Chillis husse idag som hjälpte till att fixa lite. Borra hål och vinkelslipa av metallhörnen. Rundstavar skulle på plats så att inte Tyra ligger ihjäl dem när de är små. Var lite osäker på höjden men det såg bra ut.

Tyra märks det inte så stor skillnad på. Hon kanske är lite mer glad i mat nu kanske. Hon är ju lite trög med maten då och då. Hon har ett sådant sätt. Hon är ännu rätt normal i kroppen men det kommer väl på en gång.


Så då var valplådan nästan klar. Det skall ju till en klädd botten. En go hundpläd att ligga på. Bett grannen samla på lokaltidningen som är stor och inte har klammer i. Bra tips från mina vänner som är uppfödare.

                                      Ayla från ikväll sovande på husses ben.
                                   Nova har kurrat ihop sig i korgen för natten.

                                                       Tyra har lagt sig i min säng.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar