onsdag 24 augusti 2011

Chippat Tyra idag

Idag var jag hos vetrinären med Tyra. Hon har ju bara idmärkning i örat. Vi har ju tänkt att åka till Åland på jaktprov i höst och de skall visst ha alla chippade som deltar. Tyra var duktig och sade inte ett pip. Det är  ju lite tjockare nål med chippet än en vanlig spruta. Fick ju inte med mig kameran tyvärr. Hade med mig småknattarna för de ville ju alla se hur de blivit. De var imponerade hur fin Trym hade blivit. Fick nästan inte med mig dem hem.
Tyra

Nu har jag fått mitt uppfödarnamn godkänt och Tyr, Trym och Vilja får titeln Jaktvallens
framför deras namn. Är rätt nöjd med namnet. Hade ett annat förslag men det fanns redan. Det är rätt omständigt att söka namn. Skall godkännas av SKK sedan ner till Belgien och sedan skall andra få möjlighet att lämna protest.

Var tvungen att lägga in dessa bilder från alldeles nyss på Trym och Vilja som lagt sig att sova.
Trym
Vilja









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar