söndag 21 augusti 2011

Kuljaktstig

Idag var det att åka och skjuta kuljaktstig. Det är en trevligt och samtidigt träning. Jag började med det förra året. Kan inte fatta att jag inte gjort det tidigare och har skjutit sedan jag fick ha vapen. Det var fint väder och redan kl 0900 så var över 60 personer ute på rundan. Tio olika mål och 20 skott. Allt ifrån långa håll, korta håll, rörligt, stillastående och vippmål.
Jag hade träff i alla utom i ett rörligt där jag kände att jag bara slängde iväg skotten utan att varken sikta eller följa bra. Sköt bättre än förra året på denna banan. Nästa söndag är det dags igen och man får försöka slå sig själv igen
Hjortfigur på 120 m, 5, 5,3. Nöjd
Sambon skjuter grävling, vippmål med kulting på tid
Stillastånde gris och löpande 2 skott

Sedan var det ut och lägga spår till Ayla, Trym och Vilja. Det hade blivit jättevarmt och svetten lackade när jag var ute i skogen. Gick på kantareller vid spårläggningen. Gick tillbaka efteråt och tänkte bara ta de. Men!! Det blev ju bar mer och mer. Det var hur mycket som helst där. Till slut började kassen bli tung och jag var rädd att den skulle gå sönder. Det var hela 8 kg på en liten stund.
Några av de 8 kg.

Sedan gick vi ner till sjön då det var så varmt. I med middagen i ryggsäcken. Det var så fint och vovvarna njöt. Trym tog sig en simtur då vi busade med honom. Han var så nyfiken på ett fiskedrag som vi skuttade med i vattnet. Han gick ut i vattnet och märkte plötsligt att botten försvann. Då var det bara att simma. Jag hade inte kameran framme dessvärre.
Till slut kom det moln tyvärr men varmt var det
Tyra och Ayla vilar

När vi kom hem så var det bara iväg och gå spår. Började med Ayla och det gick väl sådär. Hon är ju inte koncentrerad alls utan vill helst sticka iväg på annat. Sedan var det Vilja och hon var nu lite mer rask från att varit ganska långsam. Hon gjorde det rätt bra idag.
Vilja framme vid klöven

Trym fick gå sist. Han gick bra hela vägen faktiskt. Fick hjälpa honom bara vid ett tillfälle. Idag var han dock inte intresserad av att bära klöven tillbaka. Vi skall lägga mer spår senare i veckan. Jag tränar lite mer intensivt nu och sedan har man ett uppehåll.



Skulle ta bort den här videon.Men det lyckades inte.  Blev lite mörk. Sedan lyckades jag nu äntligen hitta det här med kommentarrutan. 







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar