tisdag 16 augusti 2011

Kvällspromenad med Vilja

Nu får man träna valparna en och en på kvällarna. Då rör sig ju lite vilt och det är bra träning. Hon var jätteglad när vi gick iväg och väldigt intresserad. Hon är inte rädd utan går före mig genom terrängen. När vi kom inåt skogen var hon väldigt på och nosade runt. Följde en växel vad jag ansåg vara rådjur. När vi kom ut i en öppning där det varit ett gammalt torp snurrade hon runt och vi gick på det här.
Väldigt färskt grisbajs......

Det var ju inte riktigt bra. Hon skall helst inte få bli intresserad av sådant. Valpar kan ju vara intresserade av allt. Vi gick vidare och hon var helstirrig och pep. Inget drevskall gav hon dock vilket var bra.
När vi kom vid sidan av ett hygge så fick jag stanna till och kolla. Jo, en älgkviga som uträttade mindre behov. Det var tyvärr för långt håll att ta bild då jag hade min kompaktkamera med mig. Hon lommade iväg inåt skogen på ca 100 m håll. Kul att se lite älg här i hemmaskogen.
Nu är det dags att sova för jag skall upp tidigt och ut på pass......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar