lördag 17 september 2011

Ännu mera kantareller

Idag var det ju lerduveskytte. Vi hade ju tränat i söndags och nu skulle det väl gå bättre idag. Sambon är i Frankrike några dagar hos sina föräldar som flyttat dit. Så jag fick åka själv. Det var inte öppet på lerduvebanan. Kollade på kulskyttet då Lennart skulle vara där som hjälpt oss med mycket tips och instruktioner förra lördagen. Han tog alla bilder på oss som jag bl a har med i bloggen.  Men det var någon annan funktionär där. Frågade....och blev chockad. Lennart hade hastigt gått bort i veckan. Kunde först inte alls ta in det. Vi sade ju, ses på lördag.
Han var alltid glad och hjälpsam med ett stort leende. Sänder en tanke till hans nära och hans två vovvar.



Det var ju bara att åka hem för jag hade ju inget kulvapen med mig. Det var en härlig eftermiddag och temperaturen kom upp i 18 varma grader. Toppen! Jag tänkte gå ner till sjön men det blev mulet och en promenad med svampkorg verkade bättre. Tyra fick följa med. Hon är lugn att gå med när man skall plocka svamp. Kantareller finns det ännu kvar. Det var fina och nya för veckan verkade det. Inte sladdriga på något vis. Det blev 8,5 kg!!!
Det finns mer i skogen. Får se om jag kan gå en sväng imorgon. Det regnar just nu.


Det var många med denna ovanliga form jag hittade


Porlande vatten


Det finns en göl utmed skogsbilvägen


Tyra tänker: Matte nu räcker det!


Äntligen fullt. Nu är det bara några km hem med 8,5 kg kantareller






1 kommentar:

  1. Ojojoj så mycket svamp du hittar! Fina bilder från skogen :)

    SvaraRadera