fredag 23 september 2011

Hösten är verkligen här nu

Vilken härlig dag! Strålande sol och blå himmel. De vackra höstfärgerna kommer nu till sin rätt.
Vi gick en sväng ner till sjön på sena eftermiddagen. Solen värmde faktiskt även om det ar lite blåsigt. Vovvarna var så glada när de såg att vi skulle gå ner. De trivs verkligen där. En påse hade man ju med sig och det blev något kg kantareller med sig hem.


Vovvarna var glada att komma ner till sjön


Sjön är alltid vacker


Kanske grillkväll imorgon


När vi kom hem så gick jag på en fotopromenad själv. Gick upp mot skogen där några ängar finns. Där har man sett älg innan. Hoppades att få se något. Smög sakta men inte ett liv såg jag tyvärr. Gick förbi som för många år sedan jag sett en ingång till gryt. Tänkte om det ännu var någon som bodde där. Jodå, något hade grävt där. Nu vet jag inte om det är grävling eller räv. Är inte så kunnig i det området. Någon som vet kan ju kommentera.
Tog lite biler.


Ingången var inte stor,kanske 30 cm i diameter


Stora stenar har den grävt bort.








3 kommentarer:

  1. Ja hösten är härlig :) fina bilder du tar!
    Ja jag är ganska dålig på sånt också men det är nog ett större djur som grävling eller något sådant som har grävt, där var ju ganska stora stenar som den har fått upp.

    SvaraRadera
  2. Härliga kvällsbilder. Jag gissar på grävling... :)

    SvaraRadera
  3. Det är grävling. Rävar gräver i regel inga egna gryt. Dom brukar i första hand ta över äldre gryt.

    SvaraRadera