lördag 24 september 2011

Jaktmarksarbete

Idag var det jaktmarksarbete på den mindre marken vi arrenderar. Det fanns lite att göra där med. Vi flyttade torn och bättrade på det som behövdes. Vår 2 danska medlemmar hade kommit upp för att hjälpa till. Efter ett par timmar var det fika och korvgrillning. Danske Mikael hade med sig hemmagjord risotto i alu formar som vi satte på grillen. Jättegott!!

Vi har lite gris på marken som en av jaktkamraterna jagar





Flytt av torn och en ny stege snickras


Vi var med några timmar för sedan stod lerduveskytte på agendan. Det var lite konstigt att skjuta idag. Saknaden av Lennart kändes. Det gick väl sisådär för oss. Men det är ju bara att träna. Tyvärr så var det sista gången för säsongen på lerduvebanan. Nu får vi vänta till i vår. Då kommer jag och sambon vara nya funktionärer vid skyttebanan vilket man behöver. Vi kommer att vara både på  lerduve- och kulbanan.

Det var en fin höstkväll idag. Ganska varmt och jag stökade runt i trädgården. Rätt var det var så bröt kvällsolen fram. Jag har ju skrivit om det innan, att jaga solen. Sprang efter kameran och iväg med bilen. Vad kunde jag hitta för vackra motiv?
Ner till stora sjön! På vägen dit fick jag lite fina motiv. Sjön var som vanligt vacker men i höstsol.


En flock kajor flög in i kvällsolen


Vår lilla byväg kantad av vackra träd i höstskrud


Härlig kvällsol


Mina stenar igen men med annat ljus, höstsol...


Solen sista strålar för idag






5 kommentarer:

  1. Vi har också haft fint väder idag-så härligt! Fina bilder du fick. Tyvärr stänger de vår skjutbana alldeles för tidigt på säsongen, så man hinner knappt träna vilket man behöver, plus att det är riktigt kul :)

    SvaraRadera
  2. Fine stemninger i de nederste bildene..særlig det siste bildet likte jeg svært godt!
    Jakte sola med bilen er det fler som har gjort..jakt er så mangt :-)

    Mvh Rune Olsen

    SvaraRadera
  3. Oj vad du var duktig med kameran. Jättefina bilder.

    SvaraRadera
  4. Jättefina bilder! Nej jag skall inte ta någon parningsvalp än. Vill att Thai skall vara färdig innan jag börjar fundera på någon ny hund. Är lite sugen på en älghund. Får se vart det lutar åt i framtiden =) Jo skogen jag jagar i är vacker. Jag jagar på reservat, så det är uskog. Du får väl komma upp och hälsa på någongång! Kramen och klappa hunna!

    SvaraRadera
  5. Så fina bilder du har tagit :) det är alltid roligt att fixa lite på marken när man träffas och gör det tillsammans :)

    SvaraRadera