lördag 3 september 2011

Laga torn

I förmiddags var vi ute på jaktmarken och skulle fixa till ett gammalt torn som var väldigt vingligt. Bytte lite brädor och stadgade upp det med slanor. Så nu skall man väl inte råka illa ut om man sitter där. Nästa år blir det ett nytt torn.
Riktigt mygghål var det

Hoppas det blir utdelning här


Vi var på skyttebanan och jag provsköt mitt vapen igen på inskjutningsbanan. Efter ett par skott var jag nöjd. Sedan sköt jag 3 serier och var ännu mera nöjd. Kunde inte bli bättre. Känns bra inför älgjakten att allt är ok nu.

Ikväll skulle man haft ett teleobjektiv. Vi gick en sväng med hundarna innan skymmning precis och på ett nyslaget fält stod en älgko på långt håll. Jag har sett henne på närmare håll för ett tag sedan. Hon är för stor för att vara en kviga. Sambon testade sin nyinköpta lilla Leupoldkikare och såg henne bra. Tills slut lommade hon iväg.

Nu blir det fort mörkt

Söta Vilja



4 kommentarer:

  1. Fina taxar du har, har du provat jämthund någon gång?

    SvaraRadera
  2. Härliga hundar och fina bilder här på din blogg!

    SvaraRadera
  3. Det ser ut som vår Oxpass =) Det är ett riktigt surhål, men stor oxarna brukar skall gå förbi där =) Jo gula finns kvar, men här ovanför odlingsgränsen är det lite sämre med gula än hos Er kan jag tänka mig =) Igår gjorde jag trattkantarellsoppa....Oooo, det är ju så gott! Kram o skitjakt på dig o hunna!

    SvaraRadera