lördag 3 mars 2012

Rådjur i kvällningen

Idag har det varit en fin dag. Sol och inte så blåsigt som igår. Det har blivit lite bilder idag på det ena och det andra. Jag tog mig en liten runda innan solen gick ner och tänkte se om älgarna var på plats. Såg några rådjur på långt håll men åkte ner till sjön för det var så vackert med solens sista strålar på isen. Körde in på en skogsbilväg och hittade två rådjur en bock och en get. De var inte rädda när jag rullade tyst med bilen för att få bra fotoläge. Jag tog många bilder men ett fåtal blev bra. Många blev suddiga...undrar varför. Någon som har en idé??











5 kommentarer:

  1. Jättefina bilder på rådjuren!! Här har vi också haft vackert väder, men tyvärr sover jag ju bort hela dagarna....nattjobb du vet :) Jag tror att det har med ljuset att göra, att bilderna blir suddiga...

    SvaraRadera
  2. Stunning pictures with lovely colors.

    Wish you a lovely sunday, Joop

    SvaraRadera
  3. Så fint møte med rådyret. Nydelige bilder av solnedgangen også.
    Hilda

    SvaraRadera
  4. De små bilderna ser disiga ut. I förstorad version är de som du säger skarpa och på min dator finns färgstick. Ljuset är nog det viktigaste, objektivets ljusstyrka också. Avståndet till djuren och objektivets brännvidd. Kan nog bero på många olika saker. Hur som helst, fint möte, men jag vet hur mycket det retar när man kommer hem med oskarpa bilder.Hha det gott/brita

    SvaraRadera