fredag 13 april 2012

Rådjur igen



Vad skall man säga...jag har nog tur med rådjuren. Jag ser dem på de mest omöjliga ställen och lyckas ta bilder. Jag har alltid kameran beredd och den ligger jämte mig i bilen. Det blir snabba stopp, för sent till jobbet, bra och mindre bra bilder.

Ett axplock från gårdagens tur, vi börjar med rådjuren......


Lyckades se denna get på lunchen, hon betade lugnt och jag kunde fotografera henne.


Framåt kvällen tog jag mig en tur och helt plötsligt ser jag ett huvud, bocken har börjat feja.


Han stod snällt en stund men sedan fick jag en grimas .....


En annan bock som börjat feja


På andra sidan fälten var denna bock som ser väldigt stor ut i kroppen


Han hade med sig denna get som blev nervös av att jag fotograferade......




Den här familjen sprang över vägen framför bilen och blev lite nyfikna ändå


Här har vi rådjur och kanadagäss som kan vara kompisar


Fokus på rådjuren men det var en korp på fältet med


Han blev skrämd av mig och flög rakt över rådjuren


En get som blev nyfiken på mig.


Åkte förbi viltvattnet och fick lite bilder men det tar vi imorgon.....








14 kommentarer:

  1. Men jösses! lite skillnad på rådjurs population där mot här...
    Fina bilder!

    SvaraRadera
  2. Some vanligt mycket fina bilder. Vi har massor med korpar har men inga skator eller krakor. Nu har det snoat har hela dagen. Det kanske blir den mesta sno vi har fatt i ar. Men den ar blot och tung och det blev problem med min satellite sa jag kunde inte komma in pa natet.

    SvaraRadera
  3. i don't get tired of seeing them!

    SvaraRadera
  4. Super! Da warst du sehr nahe.
    Schöne Bilder!
    Liebe Grüsse
    Angela

    SvaraRadera
  5. Vad många fina bilder! Men närbilderna på bocken är mina favoriter, mycket fint fångat.. grattis

    SvaraRadera
  6. You succeeded again in meeting roes and taking nice pictures of them. Especially the close-ups I like. Next week you can see the roes I photographed. Have a nice weekend. Kees

    SvaraRadera
  7. Många fina bilder. Ser du kommer närmare. Tycker du lyckatsbra med skärpan trots gräset framför, tycker själv det är svårt när mycket drar fokus till sig runt ögonen/brita

    SvaraRadera
  8. Gillar speciellt dina närbilder på bocken, så snyggt med gräset framför :) Här har inte rådjuren börjat visa sej så mycket ännu, eftersom det fortfarande ligger en hel del snö på åkrarna...

    SvaraRadera
  9. Vackra foton på rådjuren, jag har också påträffat rätt många rådjur på senaste tiden men inga riktiga skapliga foton har jag lyckats med.

    SvaraRadera
  10. Måste vara OK att komma försent till jobbet om man tar sånna KANONBILDER.... :)/ Danne.

    SvaraRadera
  11. Thanks for pointing this out to me! Jack

    SvaraRadera