fredag 19 april 2013

Mina kvällsturer

Jag är så tacksam att jag växt upp i denna miljö med denna natur.....skog och vilda djur. Jag är så hemma här och njuter av varje stund. Mina älgar har inte kommit till älgfältet ännu. Saknar dem verkligen men de kommer nog när gräset börjar gro.

Här är en kavalkad av bilder från min kvällstur.

                                                                
                                                                       Gässen flög förbi


 
Fiskdammen hade fått besök av fåglar
 



 
 
 
 
 
 
 
 
Första sädesärlan ser man på isen
 
 
 
 
 
 
 
 
På väg hem lekte harar på vägen
 
 
 
Trevligt att möta rådjur nära hemmet och det var även bock med.
 
 
 


 

18 kommentarer:

  1. so nice to see everything thawed!

    SvaraRadera
  2. Beautiful wildlife photos. You are very lucky to live in such an amazing place!

    SvaraRadera
  3. A great variety of photos, all super, you seem to be there at the right time. How is the wee girl? Do you need a vet to help at the delivery, or are you the " midwife", truly hoping all goes well. Greetings from Jean

    SvaraRadera
  4. Vad fantastiskt vi har det över huvud taget här i Sverige, att bara kunna ta sig ut och se så mycket härligt!....och du tycks ju bo vackert med så härliga omgivningar runt dig.
    Läcker bild, den där med hararna:)
    Nu när det sig med stormsteg för din lilla tjej....är såååå nyfiken!
    Ha en bra helg.
    Kram

    SvaraRadera
  5. Visst är de härligt att våren är här....Det ser ut att hända mycket hos dig. Här uppe är vi inte riktigt där än men på sina ställen här sen man lite gräs :) Igår fick jag se mina tornfalkar för första gången i år. Som jag har längtat.... Dina harar var de full fart på... Ha en riktigt bra lördag o helg.......

    SvaraRadera
  6. Beautiful pictures, the hares are my favorite.
    Have a great weekend.
    Regards, Irma

    SvaraRadera
  7. Spring definitely is coming nearer. Birds are returning - I see the goldeneye and wagtail - and hares are having fun.
    Enjoy your weekend, Kees

    SvaraRadera
  8. du har nog ett verkligt rikt djurliv ,kul kram nette

    SvaraRadera
  9. Härligt när det våras!! Vi har haft en underbar dag vad vädret beträffar och därtill en vecka semester framöver, kan inte bli bättre ;)
    Fina vårbilder!
    Kram /Bea

    SvaraRadera
  10. Beautiful photos! I'm glad to see you're thawing out! Love the ducks landing shot!

    SvaraRadera
  11. Spring has finally come to us as well. I love all animals, birds and all natures given us. Thanks very much.

    SvaraRadera
  12. Jättefin bildserie på vårens framfart, kul att följa vad som händer i naturen i vårt avlånga land. (precis som du skrev). I dag fick jag se en liten rabarberknopp. Lycka!!!!
    Allt gott,
    M

    SvaraRadera
  13. Hejsan!

    Ja, nu har det äntligen satt ordentlig fart i naturen - tycker nästan att man kan se med blotta ögat hur gräset växer upp på åkrar och ängar!? :-) Skönt för det vilda att äntligen kunna hitta lite färsk mat igen - jag har verkligen tyckt synd om de rådjur jag har sett ute på bruna nervissnade åkrar här innan i vår. Men nu ska de väl snart ha ätit upp sej igen, får man hoppas! :-)

    Vildsvinssuggorna har börjat visa sej på åtlarna tillsammans med den nya generationen, sporde jag häromdagen. Tycks ha gått bra för dem, för det var många... Undrar just vad bönderna uppe i Småland, som har varit så förtvivlade länge över vildsvinens framfart där, kommer att säga... Här är det ju trots allt nästan ingen som odlar något, fast igår körde vi förbi en hästhage som grisarna hade plöjt upp så pass att det knappt fanns nåt gräs kvar till hästarna längre... <:-I

    Har du tagit semester nu lagom tills valparna föds??? :-)

    SvaraRadera
  14. schön gesehen, da fliegt mein Entenbraten..;-))
    tolle Bilder
    Grüsse Frank

    SvaraRadera
  15. Fantastisk..viltrikt og variert i innhold og komposisjon.

    SvaraRadera
  16. Vackra bilder av den vackra naturen där du bor och arbetar.
    Tycks mig älskar också att fotografera där.


    Groetjes Tinie

    SvaraRadera
  17. Härliga bilder! Här ser man tyvärr nästan aldrig till hararna, skulle hemskt gärna vilja fotografera dom nån gång :))

    SvaraRadera